9 pasi catre o atitudine pozitiva fata de client

 

Carmen Jataru

Este oare usor sa ai o atitudine pozitiva fata de oameni atunci cand trebuie sa le vinzi ceva? Oamenii sunt diferiti din toate punctele de vedere, gusturile, nevoile, dorintele, asteptarile, comportamentele lor sunt variate. Sa exemplificam prin faptul ca esti beauty adviser intr-un magazin de produse cosmetice de lux, iar programul este de 8 ore de stat in picioare, ceea ce este un factor important de oboseala si lipsa de motivare.Si de multe ori, poate la randul lor stresati sau obositi, clientii nu interactioneaza asa cum ne-am dori. Pare demotivant? Da, intr-adevar, insa atunci cand vine vorba de modul in care doresc sa fie tratati la cumparaturi, pot afirma ca urmatorii 9 pasi sunt drumul catre o atitudine pozitiva de succes si rezultate imediate:

1. Imi semnalez prezenta cu simpatie in momentul in care o clienta isi face aparitia in magazin (un zambet discret si pozitia dreapta a corpului sunt suficiente), pentru ca aceasta sa observe ca cineva este acolo in scopul de a-i acorda ajutorul, de a o sfatui, de a o indruma.

2. Ma pun la dispozitia clientei, lasand-o in acelasi timp sa descopere singura locul, produsele ( se pastreaza o distanta corespunzatoare de 2-3 m, nu inainte de a o saluta si a-i transmite faptul ca sunt la dispozitia dansei), pentru a nu se simti constransa de ideea ca ar fi obligata in vreun fel sa cumpere ceva, are nevoie de libertate de miscare, de a vizualiza mai bine produsele, de a le testa, nimanui nu-i place sa “i se sufle in ceafa”.

3. Ma apropii de clienta cu buna dispozitie si o abordez intr-o maniera indrazneata ( “ Cu ce anume v-as putea ajuta, cautati ceva in mod special?”), asta dupa ce i-am acordat suficient timp sa se familiarizeze cu locatia, imi arat disponibilitatea fata de ea si nevoile pe care le are.

4. Las clienta sa-si exprime nevoile, dorintele, o ascult, pentru a-i propune produsele corespunzatoare, in vederea obtinerii unor rezultate optime.

5. Sunt capabila sa raspund asteptarilor clientei mele si sa-i propun o paleta de produse adecvate cererii sale (“ Imi spuneati ca folositi apa de parfum Euphoria, CK, va propun si lotiunea de corp si deostick-ul pentru un miros mai intens si de durata, in plus produsele va vor ajunge o perioada mai indelungata si totodata reduceti si costurile viitoare”). In plus, clienta va fi multumita de faptul ca am dat dovada de competenta si empatie fata de nevoile ei.

6. Farmec clienta, pentru fiecare produs creez o poveste (“ Cu ce anume asociati mirosul acestui parfum?” “ A fost creat pentru femeia misterioasa, pretioasa si fermecatoare, dornica de libertate, floarea de lotus si orhideea neagra fac din el un vis, iar rodia, ambra, moscul si violetele ii confera pasiune”). In felul acesta, clienta se va simti speciala, alintata chiar de complimentele indirecte, si conversatia ii va oferi o stare emotionala benefica.

7. Continui o conversatie placuta cu clienta facand-o sa se simta bine ( “Ce anume v-a atras la acest parfum?”, “ Stiati ca a fost declarat cel mai bun parfum al anului?” ). Dupa cum spuneam mai sus, clienta se va simti magulita de faptul ca preferintele sale sunt foarte bune.

8. Ii multumesc clientei mele pentru ca a cumparat din magazinul nostru si ii spun ca o mai asteptam si cu alta ocazie, pentru ca aceasta sa se simta binevenita si data viitoare cand va dori sa-si achizitioneze produse cosmetice, sa revina cu placere.

9. O primesc la casa si ma asigur ca pleaca incantata de ceea ce si-a cumparat, pentru a-mi valida ca este multumita de achizitiile facute, si-i ofer cadou cateva mostre ale altor produse din magazin.

Ceea ce am redat mai sus este o modalitate eficienta prin care clientii pleaca multumiti vis-à-vis de alegerile facute si interactiunea cu angajatii, care au dat dovada de competenta si empatie. Cu totii ne dorim ca business-ul pe care-l avem sa ne aduca satisfactii atat profesionale cat si personale. Este important ca timpul petrecut la locul de munca sa fie cat mai productiv si totodata placut. In plus, multumirea clientilor tai iti aduce un sentiment de implinire si succes.

O data castigati, clientii vor reveni cu placere si increderea ca tu le poti oferi cele mai bune sugestii, referitoare la produsele care li se potrivesc cel mai bine.

© 2019 Cursuri de Vanzari centrate pe valoarea - Axioma Solutions
Dezvoltat de Centriqa Marketing Bureau